Pintxo ruoka&kulttuuri

Terassiäänestys2019

Ensimmäinen Pintxo on ilmestynyt 12.4.2019.

Päätoimittaja Mikko Reinikka, p. 040 5669 504, mikko.reinikka(at)alberthall.fi

Kustantaja: Media Potentia Oy Petri Kaukonen

Mediamyynti: Media Potentia Oy

Reijo Nurminen, p. 040 170 4762, reijo(at)mediapotentia.fi

Marko Mäkelä, p. 045 276 6021, marko.makela(at)mediapotentia.fi

Kustantaja Petri Kaukonen (vas.), mediamyynnistä vastaavat Reijo Nurminen ja Marko Mäkelä sekä baarimikkona takimmaisena päätoimittaja Mikko Reinikka.
Kustantaja Petri Kaukonen (vas.), mediamyynnistä vastaavat Reijo Nurminen ja Marko Mäkelä sekä baarimikkona takimmaisena päätoimittaja Mikko Reinikka.

Pintxo – uusi lehti ruoka&kulttuuri intoilijoille

Tamperelainen lehtikustantaja Media Potentia Oy ja viestintäyritys Albert Hall Finland Oy toteuttivat syksyllä 2018 yhden erikoisnumeron Haarukka-lehteä, joka sai niin hyvän vastaanoton, että yrittäjät Petri Kaukonen ja Mikko Reinikka päättivät laajentaa sisältöä ruokakulttuurin lisäksi myös muuhun kulttuuritarjontaan. Ideasta syntyi Pintxo ruoka&kulttuuri, jonka ensimmäinen numero ilmestyi 12.4.2019. Tarkoitus on julkaista kolme numeroa vuonna 2019, toinen elokuussa ja kolmas marraskuussa. Vuonna 2020 tavoite on saada julkaistua alueellisia erikoispainoksia.

Lehden päätoimittaja on pitkän linjan viestintäyrittäjä, ruokavaikuttaja, ruokamatkailija ja ruokajournalisti Mikko Reinikka, joka järjestää vuosittain Tamperrada pintxoviikon, joka on Suomen suurin ravintolafestivaali. Reinikka on ollut perustamassa myös 2007 Helsingin Gourmetclubia Kirjatyöntekijänkatu 10:een ja 2015 Tampereen Gourmetclubia Hämeenkatu 4:ään.

– Tampereella on rikas ruoka- ja muu kulttuuritarjonta, yksi maamme kiinnostavimmista kattauksista, kertoo lehden päätoimittaja Mikko Reinikka. – Istuimme palaverissa Media Potentian Petri Kaukosen kanssa ja totesimme yksissä tuumin, että ruoka- ja kulttuurielämä tarvitsee oman julkaisun. Pintxo tulee vastaamaan tähän tarpeeseen.

Pintxo keskittyy ravintola-, ruoka- ja kulttuuritarjontaan sekä raportoi omaperäisistä kansainvälisistä kohteista, joten juttuaiheet kiinnostavat kaikkia ruoka&kulttuuri intoilijoita. Jakelu toteutetaan laadukkaissa hotelleissa ja ravintoloissa sekä kulttuurilaitoksissa, lehtitelineissä ja valituissa lehtimyyntipisteissä.

– Laadukkaalle painetulle medialle on vielä kysyntää, kertoo lehden kustantaja Petri Kaukonen. – Pintxo esittelee ruoka- ja kulttuuripersoonia sekä heidän lempiruokiaan kotioloissa. Lukijat haluavat säilyttää reseptit ja niihin liittyvät tarinat. Painettu media on keräilytarkoitukseen ylivoimainen.

Ensimmäinen numero Pintxo 01/2019